tirsdag 8. mars 2011

Bok-kort

For første gang har jeg prøvd meg på å lage et bok-kort.
Ser at det er uhorvelig mange muligheter å dekorere et slikt kort.  Den største utfordringen var å klare å lage "rammen" inni  pen.
Det ble flere forsøk før jeg fant en metode som fungerte.
 (målene på rammekartongen er 16x14,5 og 11x14,5)

 Ellers er det 1...2....3....4 småting jeg må rette opp
når det neste bokkortet skal lages :)

Kortet er beregnet til en mann som er glad i naturen
og de opplevelsene den kan gi.
Å feste bånd på "boka" ser jeg på som en nytteverdi
- i tillegg til at det pynter opp
Jeg liker aller best å lage dekorasjonene selv,
men noen ganger jukser jeg litt.
Fiskeutstyret er ferdigkjøpt, men med en enkel håndvending
kan man godt lage fiskestangen selv.

Jeg utfordrer herved meg selv på det området :)
For å feste båndet har jeg brukt litt lim.
Så lagde jeg hemper for å tre det gjennom på baksiden.
Til slutt ble den pyntet inni med roser og kaffebønner.
Irish cooffee har jeg brukt.
Det gir kortet en deilig aromaopplevelse.

I tillegg til dette har jeg skrevet/limt navnet og år
 på ryggen av permen med gullbokstaver.

7 kommentarer:

Nina sa...

ja guttekort er verre å pynte/lage enn jentekort. Vanskelig å finne farger og pynt. Maurie Manning eller mos digital stamps har mange fine guttemotiv.

Bokkortet ble kjempefint. Om du ikke vil bruke bånd, så kan du bruke magneter til å lukke boken. Har ikke prøvd det selv, men ser at mange andre velger denne løsninga.

Anonym sa...

veldig stilig kort mamma :)Liker så godt måten du pynter kortene på og finner din egen stil. Du har så mange gode ideer :)

aina sa...

Nina - jeg har veldig lyst å prøve meg mer seriøst på stempling og farging. Har forsøkt litt, men klarer så langt ikke å farge så pent som de eksemplene jeg har sett på ulike blogger. Det er nok en teknikk som jeg ikke har funnet ut av ennå.

Det med magnet har vært i tankene mine, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt slik.
Kanskje du vet det?

aina sa...

Linda - tusen takk:) Det bobler av ideer, og det blir bare flere og flere. Bretting gir så mange muligheter. Jeg blir nok nødt til å lære flere brettemetoder.

Anonym sa...

Hei-hei og takk for koselig besøk og fine ord :)og for at du vil følge meg, jeg er som sjokolade...du vet aldri hva du får he-he;)
Ja, var en hel del jobb med det herrekortet, men det er jo sååå gøy dettan :)
For et stilig bokkort du har laget, veldig tøffe effekter:)

Klem Lill

Nina sa...

alle hobbybutikker har det. jeg har kjøpt hos TRel, så du får høre med Linda om hun tørr å ta seg en tur innom igjen.

prøver meg fram med fargelegging jeg også. brukte fargeblyanter og q-tipser som jeg dypptet i vann først. Senere fikk jeg en vannpensel som var god å bruke. men nå det siste halvåret har jeg brukt promarkers og er fornøyd med dem.
Trel har fargeleggingskurs med jevne mellomrom og da får man testet ut forskjellie teknikker, du får sjekke bloggen deres

Anonym sa...

Hei Aina :)
Tusen takk!
Du går inn på bildet og trykker lagre, så er den fri til ditt bruk.
Blir et digitalt stempel, velger str og skriver ut på din data:)
Klem Lill