torsdag 6. november 2014

Naken kvinne lærer spinne - er det noe som heter



Så hva gjør jeg når det er umulig å få tak i de delene jeg trenger,
 og når rør og dreneringslanger skal kobles sammen.
Jeg hadde gått rundt og tenkt og tenkt.. 
..akkurat som onkel skrue på en måte.

Noen ganger må jeg tenke veldig lenge før jeg finner en løsning,
andre ganger dukker svarene opp etter ei natt søvn
eller som denne gangen at det bare faller det ned i hodet som et lite lys.

Tidligere når det er gravd rundt husveggene mine har jeg laget 
en sirkel på en plankebit og skjært etter så fint jeg har klart med stikksagen.
 Det er selvfølgelig ikke så bra at stein og grus skal havne i avløpsrørene.

I dag var det kaldt og jeg så ikke for meg at jeg skulle stå ute å sage i kulden.

Med ett så jeg for meg et syltetøyglass med lokk.
Heldigvis har jeg samlet på syltetøyglass av ulike størrelser ei stund.

Det største lokket passet perfekt til røret jeg skal bruke til  spyling.
(Dette er bare ei midlertidig løsning)

 Jeg stripset plastposer både over denne og en mindre slang som jeg brukte et lite lokk til.

Så var det en permanent kobling jeg måtte finne ei løsning til.
Denne gangen dukket også ideen opp fra klar himmel.
Brusflaske selvfølgelig :)
 Jeg sagde av bunnen og toppen på flaska.
Bunnen festet jeg på Y-koblingen, og den passet helt perfekt.
I toppen stakk jeg inn den lille dreneringslangen, men her var det litt slakke i åpningen.

Så stripset jeg en bærepose i enden av dreneringslangen.
Både for å tette rundt brusflasken, 
og for å lage en brems slik at slangen ikke skal stikke for langt inn i koblingsrøret.

Så da ble resultatet slik;
- brusflasken kobles utenpå koblingsrøret
- dreneringslangen kobles gjennom brusflasken og inn i koblingsrøret
Plastpose stripses fast på dreneringslangen og trekkes over resten av koblingene.


Vakkert???
hmm.. men det spiller vel ingen rolle.
Det skal jo graves ned i bakken alt sammen.


Ingen kommentarer: