torsdag 2. februar 2012

Märklin togbane

Mannen fikk en togbane, av typen Märklin i 50-årsgave.
Helt perfekt gave til store gutter :)
Ungene spleiset på diverse bygninger og annet tilbehør til banen.

Må innrømme at dette ble en stor overraskelse for han,
og jeg vet ikke om noe annet kan engasjere han mer heller.

Da han var ung, eller rettere sagt liten gutt, hadde han også togbane av samme merke.
Til jul og bursdager var nok de beste gavene flere skinner
eller småhus som skulle limes sammen.

Da ungene våre var små og vi hadde veldig dårlig råd,
måtte han selge banen for å dekke noen av utgiftene vi hadde.

Allerede den gangen hadde jeg ei mening om at jeg skulle erstatte tapet.
Jeg nevnte det aldri høyt,
men jeg visste jo at han var forferdelig glad i togbanen sin.


Det er ingen tvil om at han var storfornøyd med julegaven.


Det ser ikke verre ut enn at gleden var stor
da en litt større utgave av gutten fikk togbane.


Her er en av bygningene som skal limes sammen.
Et lagerbygg med en form for dreieskive som gjøre at figurene kan bevege seg.
Spennende...


Bru måtte han jo også ha.


To tuneller fikk han.
De var voldsomt flott laget, med bitte små detaljer som selvfølgelig bare må være der.
Ser du nøye på fotoet, så oppdager du kanskje en bitte liten benk  også :)


Lokomotivene har både lys og lydeffekter som lokføreren manøvrerer.


Her er selve "godlokomotivet".
Et gammelt damplokomotiv som selvfølgelig også går på strøm.
Lokføreren kan huske disse "in live" fra han selv var barn.


Som motvekt til alt dette leketøyet,
overrasket sønnen han med en ekte rullator av meget god kvalitet ;))

Jeg må jo innrømme at jeg også syns at togbane er kjempespennende,
så dette prosjektet blir nok fulgt opp i bloggen min.





3 kommentarer:

Sivic sa...

Så flott fest mannen din fikk, og flotte gaver, kaker og deilig dessert!!
Kjekt å lage til litt ekstra når det er store dager som feires : )
Ønsker dere ei flott uke!!

Anonym sa...

D va ingen tvil om at pappa ble storfornøyd med gaven :))
Den falt godt i smak. Å nu e han temmelig opptatt med byggig og fiksing til togbanen :)

Det blei ei vellykket feiring.

aina sa...

:)))