mandag 2. juli 2018

Fantastiske Monica

🌸🌸🌸
Ho Monica presenterte et stort ønske for meg :)
Ho ville lage et kort til et bryllup som skulle holdes i sommeren.


Ho hadde ei lang liste og klare tanker om hva kortet skulle bestå av..
Ikke skulle det være et vanlig bryllupskort heller.
Det skulle være ei eske.
Ei eske som ho hadde sett at jeg hadde laget tidligere.
En eksplosjonsboks.
Jeg begynte momentant å tenke på hvordan jeg kunne hjelpe henne med dette.

Det ble til at jeg fant frem det jeg hadde av utstyr.
Monica ønsket å lage esken fra bunnen, og jeg fungerte som en slags læremester.

Selve esken og lokket måtte lages aller først,
og da det var gjort kunne dekoreringa begynne.

Ufattelig med saker og ting som skal til for å lage kort.
Monica var imponert.
Det er for så vidt jeg også... hver gang...

Fremsiden fikk et tittevindu, laget av en dies og plastikk.

      
Sidene ble pyntet  med gammeldagse romantiske motiver.

Da motivet på baksiden var limt på,
ser vi at kurven som duene flyr avgårde med inneholder liljekonvaller.
Et av ønskene til Monica var nettopp liljekonvaller.
Jeg hadde lett etter motiver rundt omkring i Bodø by, men uten hell.

Overraskelsen ble derfor stor da dette motivet plutselig var limt på esken.

Deretter ble lokket pyntet med blomster, perler 
.....og flagg....
Bruden vokste opp i Bodø.
mens brudgommen kommer fra Gränna sør i Sverige.
Jeg fant bilder både av det svenske og det norske flagget på Internett.
Speilvendte dem, printet dem ut og klipte dem til,
før jeg limte dem på hver sin tannpirker.
Monica lo godt da jeg fant frem neglfila for å få ei fin avslutning på toppen av disse.

Monica festet flaggene på skrå sammen med blomstene.
Jeg hadde sett for meg at de måtte limes vertikalt,
men heldigvis ble det ikke slik,
 for dette ble vakkert.

To gyldne gullringer fikk også sin plass sammen med blomstene.

Innsiden av esken og lokket ble dekorert men visdomsord,
nøye utvalgt av ei stolt tante.

 

Midt i esken fikk brudeparet og deres lille solstråle hedersplassen.

         
Monica hadde tatt med bilder av både Bodø og Gränna.
Jeg lurte veldig på hvordan dette skulle løses..

Heldigvis dukket det opp en lys idé 💡
Resultatet ble tags som ble plassert bak visdomsordene.

         
Det unge brudeparet traff hverandre og forlovet seg i New York,
og nÃ¥ har de bosatt seg i Los Angeles.
Dette ble også markert på en tagg.

Tante Monica lo, 
hun syns kontrastene var voldsomt store i forhold til oppvekstmiljøene deres.

Den siste taggen ble laget for å skrive en personlig hilsen på.
NÃ¥r taggen trekkes opp, dukker den nye tittelen deres opp.

Herr & Fru


Disse søte små sløyfene har Monica laget ved hjelp av en gaffelmetode.

Så hektet hun på en charm med teksten "Made with Love"
og det kan jeg skrive under på at det ikke var tomme ord.

Denne tegningen av en moraliserende tante med glimt i øyet,
ville Monica ha med som et personlig stempel fra henne selv.
Den ble plassert på undersiden av esken,
men som dere ser på bildene nedenfor;
så er hun både yngre og langt fra streng,
men glimtet i øynet har ho i alle fall.

Tenker brudeparet ble positivt overrasket da de åpnet boksen.

Her viser Monica frem den ferdige boksen.


Noe sliten, men veeldig fornøyd.
Hun uttrykker selv at læringskurven har vært bratt og givende,
og det har den jammen vært.
Selv har jeg lært nye måter å løse utfordringene på.
To hoder tenker bedre enn ett hode, er det noe som heter.
SÃ¥.. tusen takk for utfordringen Monica,
jeg tar gjerne imot flere :)

💞
Så til slutt ønsker jeg;
Christin og Emil
alt godt for fremtiden!

Ingen kommentarer: