fredag 16. september 2016

Endelig.... ny kjellerlem...


Kjellerlemmen har hatt førsteprioritet i flere år nå.
Likevel har mange andre prosjekter blitt prioritert foran denne.


Ingen tvil om at kjellerlemmen har gjort sin plikt og mer enn det.
Den var både tung og vanskelig å håndtere.
Jeg syns den var så ekkel at jeg alltid brukte hansker når jeg skulle åpne den.


Snekkerhjelpa stod i garasjen og lagde ei ramme til lemmen.


I kjelleren hadde jeg noen takplaterester som jeg så monn i.
Takplatene er av aluminium og de ble lagt i 4 lag for å tåle litt.
Det blir spennende å se om lemmen blir sterk nok gjennom vinterens utfordringer.


Det var ikke min idé å åpne den sideveis.
Jeg hadde faktisk ingen tro på at det skulle bli noe bra.

..og når man får en ny kjellerlem så følger det jo også med  malingsarbeid..

For å lage ekstra arbeid for meg selv,
så tapet jeg omhyggelig på undersiden av platene også :)


 Etter litt lakking for å skjule de uungåelige hvite malingsflekkene,
kunne jeg ferdigstille arbeidet.

Motvillig må jeg bare innrømme at det var
veldig mye enklere å åpne kjellerlemmen sideveis.

Så denne gangen får jeg bare takke for at noen kan være mer
påståelig enn meg en gang i blant.

Høsten er gått i anmarsj,
og et stemningsbilde utover fjorden er nå på sin plass.

Ingen kommentarer: