lørdag 21. november 2015

Bakvendtland :)


I bakvendt land :)
En morsom norsk barnesang skrevet av Alf Prøysen.

Det er så morsomt å lage noe ut fra et tema.
Denne boksen var det meningen jeg skulle lage på Sulis-treffet i februar.
Jeg fikk bare så vidt muligheten til å starte med den da,
men på Helgetreffet i Bodø i vår klarte jeg å lage den ferdig.
Boksen har jeg laget fra grunnen av.
Det er bare guttebabyen, hengslene og blonden som ikke er laget av meg.

Ei ACB-bok,
en henslengt ransel,
skoletavle med 2+5=9
og godterier til lunch, må til på en helt vanlig skoledag.
Brillene til gutten har jeg formet av ståltråd.
Jeg fant ei passende skoletavle på nettet som jeg kopierte til mine bilder.
 Skrev så regnestykket på den før jeg printet den ut i passende størrelse.
Lunsjen til skolegutten fant jeg også på nettet.

Her har jeg satt sammen bokstavene så godt som jeg kunne ;) 

Teksten til sangen skrev jeg ut og festet den pent inni boksen med et blondebånd.
Disse små søte hengslene som skulle feste lokke til esken,
ga meg en helt liten utfordring.
Jeg prøvde med forskjellige typer lim, men hengslene bare spratt av.

 Så her kommer dagens helt usponsede reklamesnutt.
BOSCH GluePen med elastisk lim.
Laddes opp og brukes uten kobling til lysnettet.
Den koster litt mer enn andre limpistoler, men du verden den er verdt det.
Perfekt til å lime metall til papir :)
og jeg er sikker på at det er mye annet den også kan brukes til.

 Så mye kos jeg har hatt med å lage denne esken :)

Med denne ønsker jeg å delta i utfordingene;

Love to scrap - Anything goes
Crafting from the Heart - Anything goes

1 kommentar:

Unni A sa...

Å for en herlig eske! Supre detaljer :)
Tusen takk for koselig besøk og kommentar i bloggen min!
Ønsker deg også en fin adventstid!
klem Unni :)