søndag 21. september 2014

Takprosjekt nr. 4 er ferdig

I sommer ble det gjort mye med tak..
..og det trengtes.
 
 Dette er en flott og lun krok å sitte ute å kose seg på.
Bare så utrivelig.
 
 Bua her måtte rives.
 Endelig må jeg bare ha sagt.
 
Jeg fikk hjelp med taket, men resten ordnet jeg selv.


Det ble mye finere bare å fjernet byggverket.

Taket på øversiden skulle løftes, skiftes og erstattes med bedre utstikk.

Det blir mye rot med sånt arbeid.


 Etter at taket var ferdig og nye vindskier var på plass,
var det klart for å male.
 
Egentlig trodde jeg at huset måtte stå slik i hele vinter.
Høsten med lavere temperaturer og regn var nå fremtredene....
 
....men så dukket det heldigvis opp et værgløtt.
 
Jeg danderte malerpapp utover,
mens lampa demonterte jeg og surret aluminiumfolie rundt den.

Det midlertidige bygget over varmepumpen fjernet jeg,
og selve varmepumpa ble dekket med aluminiumfolie..

..også taknedløpet.
Tipset fant jeg på nettet og jeg syns det var en genial idé.
Slipper unna masse arbeid med papp og tape.

Slik ble resultatet etter ett strøk med maling.
Langt bedre å se på gjennom hele den lange vinteren som ligger forran oss...
 
...men nå kan det se ut for at det ikke blir gjort stort mer utvendig i år.
 
 
Så til slutt må jeg bare dele en nydelig høstdag :)


1 kommentar:

Sivic sa...

Hei,hei
I dag har jeg kost meg med å lese innlegga i bloggen din. Du har fått gjort mye siden jeg var innom sist.
Og barnebarnet ditt har også hatt bursdag :)
Nå er huset blitt flott, det er kjekt med nytt og tett tak.
Mye arbeid, men så deilig når det er ferdig.
Klem