onsdag 9. juli 2014

Inngangspartiet ble fikset til 50-årsdagen min :)


Denne gangen var det inngangspartiet som dro det lengste strået om en oppfriskning.
I fjor høst ble dreneringa mot øst og nord gravd opp.
Dreneringa var helt tett så muren måtte repareres,
dreneringa skiftes ut og taknedløpene ble tilkoblet egne avløp.
Her kan du lese mer om dette prosjektet.
 
 
Veggen og vinduene mot sør malte jeg i fjor sommer, men noe malerjobb ble stående igjen.
Ikke så pent når det er inngangspartiet som må lide.
 
 
Dette ble i alle fall lagt merke til.
 
 
Frost og snø gjorde at fiksinga rundt muren også måtte utsettes.
Det var bare å finne frem hakke og spade,
for så å starte arbeidet med å grave og skjære bort den overflødige isoporen.
 Mange trillebårlass med leire ble fjernet.
 
 
 En hel liten haug med store tunge flate steiner dukket opp underveis.
Disse har jeg samlet for å kunne bruke dem senere.
 
 
 Så dukker Linda uventet opp en ettermiddag med jord og sommerblomster til meg.
Disse plantet hun i krukker, mens jeg trillet rundsteiner som jeg har samlet på i flere år.
 
Det var min store drøm at jeg skulle få pyntet opp inngangspartiet til 50-årsdagen
:)
 
Mye finere når alt er malt.
 

Senere byttet jeg ut et par blomster som ikke klarte seg særlig godt.

Så langt må jeg si at jeg er veldig fornøyd med resultatet.
Det er så mye koseligere å komme hjem til et pent inngangsparti.

 
Arbeidet forran huset blir ikke gjort ferdig ennå.
Jeg har store planer om at en gravemaskin må hit enda en gang først.
 
Her er noe av redskapet som var i drift.
:)

Ingen kommentarer: