mandag 23. desember 2013

Julehjerter av bjørkekvister

 
I flere år har jeg hatt mer eller mindre gode unnskyldning for å lage julekranser.
I år gjorde jeg drømmer om til virkelighet.
Jeg dristet meg ut og plukket med meg bjørkeris, uten at jeg helt visste hva det skulle bli.
 
Etter hvert ble det klart for meg at jeg skulle lage hjerter.
Jeg ville de skulle få et frostaktig uttrykk og kjøpte spraymaling på Panduro.
 
 
Hjertene formet jeg med husholdningshyssing som jeg hadde farget med te.
Det ene brukte jeg ståltråd for å dra midten nedover og det andre brukte jeg hyssing.
Akkurat til dette syns jeg det ble best resultat med hyssing..
..men man må jo prøve for å finne ut av sånt.

 
 

 
Bærene jeg pyntet med hadde vært lysmansjetter som jeg hadde alt for mange av.
Sløyfebåndene og dumpappene kjøpte jeg på Panduro.

 
Den største utfordringen var faktisk å få sprayet hjertene med maling.
Jeg hadde blitt rådet til å gjøre dette utendørs.
Problemet var været som vekslet mellom frost, regn og sterk vind.
Til slutt ble det et øyeblikk med perfekte værforhold og da var jobben gjort på et blunk.
 
Malinga tørket veldig raskt, så dagen etterpå var jeg i gang med å dekorere.
 
Med dette ønsker jeg dere alle ei riktig god jul.
 
Her kan du se hvordan det gikk da jeg fjernet ståltråden.


1 kommentar:

Sivic sa...

Nydelige hjerter av bjørkekvistene!!
Likte julestjerna i innlegget under også.
Håper du har hatt noen fine juledager sammen med dine !!
Fortsatt god romjul,klem