mandag 23. oktober 2017

Dekorere ei eske.. til en nyttig ting..

Denne esken har jeg dekorert utenpå, inni og lag på lag.
Det er alltid spennende å se resultatet,
selv om jeg har et ganske så klart bilde inni hodet.




Det hele startet med å dra frem flere ulike esker,
for så å finne den esken jeg syns passet
best til dette prosjektet.

Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med,
var lukkemekanismen. 

Her var det store muligheter for uønsket slitasje.


 For å lage ei mer stabil eske, tapet jeg noen av brettekantene fast.


Deretter limte jeg jeg farga kartong fra Pion Design både utvendig og innvendig.

Halvmånene for å lukke esken forsterket jeg med kontaktpapir.

Da jeg var barn brukte vi kontaktpapir utenpå skolebøkene for å beskytte dem.
Slettes ingen dårlig idé, syns nå jeg.
Da var det enkelt å skille bøkene fra hverandre.

Her... midt mellom disse 2 bildene, skulle det vært et illustrasjonsbilde.
...men som mange ganger før, tar iveren overhånd...
Det skulle vært en foto av lokket, før jeg begynte å dekorere med blomster og stæsj.

Først limte jeg på et dekorark jeg likte godt.
Så limte jeg på en fiolett oval kartong i venstre hjørne.
Deretter lagde jeg doble rektangulære kartonger i ulike farger.
Disse bygde jeg oppå hverandre med tynne puter.

Ganske irriterende at jeg glemte å ta bilde av det.



 Begge sidene av esken ble dekorert med hvert sitt vintage-bilde.


 Midt mellom blomstene plassert jeg en flott damesykkel med kurv på styret.

 En hengelås med nøkkel måtte jeg legge lett tilgjengelig.

 ...og en nydelig sommerfugl i metall blant blomstene skled godt inn i miljøet...

 Innsiden pyntet jeg selvfølgelig også.

 Her ble samme papir som på lokket bruk,
og enda en gang et vintage-bilde.

...og hva skal jeg så bruke ei sånn eske til...
Joda.. her skal jeg samle alle mulige små duppedingser til syklene.
Så nå vet jeg hvor jeg skal lete og hvor jeg skal putte ;)


Med dette ønsker jeg å delta i utfordringene;

Crafting from the Heart - Anything goes "Challenge 180"
Kort 'o' Mania - Bruk bånd eller blonder
Nordsalten hobby - Transportmiddel


1 kommentar:

Anita Lise sa...

Knallstilig eske du har dekorert, herlige farger:
Takk for at du deltar på utfordringen hos NSHK!
DT Anita Lise.