lørdag 17. november 2018

Salte mandler


I jula blir det ofte mer enn nok søtsaker.
Så da min søster hadde reklamert vel og lenge
 for godsmaken av salte mandler, måtte jeg jo teste dem ut.

I fjor jul bestemte jeg meg for å lage disse oppskrytte godsakene...
...og jeg kan ikke si annet enn at de falt i smak.
Enkle å lage er de også.
Her passer det vel å føye til at jeg aldri hadde smakt slike tidligere.

 Disse mandlene hadde jeg tenkt å donere til Sos- Barnebyer,
 som skal holde stand i Bodø Glasshus 24. november.
Så da måtte jeg gjøre litt ekstra ut av det ferdige produktet.

Heldig er jeg som har en del scrappesaker,
så da er det ikke så vanskelig å finne på noe lurt.

 Den største spenninga var om etikettene ville feste seg godt nok til posene.
Jeg stiftet aller først posene sammen i toppe.

Planen var å bruke dobbeltsidig tape for å feste etikettene...
...og jeg ble positivt overrasket...
de satte som et skudd.


Det ble noen stykker.
..og hvem vet.. 
Hvis de faller i smak,
kan det hende jeg lager flere til neste år.

Her kan du finne oppskrifta jeg brukte;
💝

Med dette ønsker jeg å delta i utfordringene;

Allsorts challange blog - Clean and simple (CAC) Christmas
Scrap from your heart - Jul/Christmas
Crafting from the heart - Anything goes  #228
A game of a Challanger - Anything goes  #231
Love to Scrap Challanger blog - Anything goes  #115

4 kommentarer:

Sandy Palmer sa...

That is so special that you are going to donate to the SOS Children's Villages! They look so yummy! Great topper on them! Thanks for joining us at A Gem of A Challenge.
Sandy DT

Linby sa...

What a lovely idea and your topper is a great CAS design.
Thanks for sharing with us at Allsorts.
Lynn x
DT

Kathleen sa...

Some really lovely makes and love those deers. Thank you for joining our Clean and Simple challenge at Allsorts.

Kath x

Maya sa...

Så flotte gaver!
Aldri smakt salte mandler, men kanskje noe man må prøve?!
Takk for at du deltar hos Scrap from your heart ♥
Klem, Maya