mandag 26. november 2018

Billig reparasjon av glidelås

⭐⭐⭐
Denne jakken er ikke ny.
Den er heller ikke så mye brukt.
Det er sikkert en 10-15 år siden jeg kjøpte den.
Problemet, eller for å si det riktig; utfordringen var at jeg ødela glidelåsen da den var helt ny.
Mange ganger har jet tenkt at jeg skulle kjøpt ny jakke og kaste denne,
men det var ikke enkelt å kaste en jakke som jeg likte så godt.

Jeg kontaktet ei sydame som som holder til på City Nord i Bodø.
Hun kunne slå fast at det ville koste ca 1000,- å skifte glidelåsen.

Jeg ville tenke på det.
Kanskje det fantes andre løsninger.
Hun tipset meg om å søke på  ebay,
og så jeg gjorde.

 Problemet var å lukke glidelåsen.

 Den lille dingsen til venstre i bildet var blitt revet av,
og jeg fant aldri metallbiten igjen. 

Jeg søkte vel og lenge på  ebay,
og til slutt fant jeg det jeg var ute etter.

 Det kom en liten pakke i posten.
Jeg må innrømme at jeg var spent på om jeg hadde bestilt rett,
og om det lot seg gjøre å reparere glidelåsen.

Hele 10 par metalldingser inneholdt pakken,
og det var enkelt som bare det å reparere glidelåsen.

Den smale metallbiten trådte jeg på der den skulle sitte,
der etter klemte jeg godt til med ei tang.

Enklere blir det ikke.
Hele pakken kostet meg 100 kroner,
og nå kan jeg reparere enda flere glidelås.
Tenk at det skulle ta så mange år å reparere jakken,
men nå kan jeg virkelig glede meg over at jeg kan bruke den igjen.

Ingen kommentarer: