lørdag 22. oktober 2016

Ny verandadør og bordkledning på plass


Da var siste prosjektet for denne sesongen ferdigstilt.
Denne gangen var det verandasiden som fikk en oppskining.

Jeg er til tider fristet til å kalle meg selv for sesongarbeider ;)

I fjor kom jeg så langt som dette bildet viser,
og det var langt fra en lett og rask oppgave.
Bjelkene til verandaen var festet til veggen, men nå vil jeg ikke ha det slik lengre.
Derfor måtte bordkledningen på hele veggen skiftes.
Det fantes ingen snarvei..

Heldigvis fikk jeg malt underliggerne
før resten av bordkledningen ble spikret opp.

I sommer har det regnet jamt,
og har det ikke regnet så har det jammen meg blåst.

Da værmeldingen lovte sammenhengende opphold i noen dager ga jeg snekkeren klarsignal.
Jeg fikk malt 3 strøk før været snudde igjen.

En ting som i alle fall var sikkert var at verandadøra måtte skiftes.
For 3 år siden malte jeg et tykt-tykt lag med oljemaling over den,
for å unngå at vannet skulle trekke inn.

Verandadøra fikk den gang stå som den var.
Den måtte jo skiftes uansett, og dobbeltarbeid er jo helt unødvendig.

Prikken over i'en var å få på plass blekket under døra.
Siste oppgaven før jeg kunne avslutte denne sesongens arbeid.


Enda et lite stykke igjen før det blir veranda på meg,
men alt hjelper.
Fortsatt god høst til dere alle :)

Ingen kommentarer: