lørdag 25. april 2015

Nye trappetrinn i stua.

 Det meste jeg har fått gjort utvendig og innvendig i huset er på en eller annen måte nyttige ting.
Denne gangen kan jeg vel påstå at det har mest med estetikk å gjøre.

Den gamle og den nyere delen av huset er bygd i 2 plan.
For å komme ned i den nyeste delen må jeg gå ned 2 trinn,
og da kommer jeg til stua.

Trappetrinnene har ergret meg fra dag en.

Her har jeg lagt ut noen "før" bilder det kan være verdt å ta en nærmere titt på.
Tidligere var det gjorte en god det originale løsninger.

Blant annet var det skjært hull i parketten for å sett opp rekkverk...

...og det var 3 forskjellige høyder på trinnene.

Så da var det bare å sette i gang arbeidet.
Heldigvis fikk jeg hjelp til dette arbeidet.

Ramma ble bygd av 2"x 6" (med fare for at dette er skrevet helt feil:)
Inni ramme, tvers over, er det satt opp 2"x 4".
Oppå disse er det så lagt 2"x 4", og til slutt kom parketten på plass.

Trinn nr. 2 ble bygd oppå der igjen.

Så var det min tur til å dra frem malerspannet.

Nå begynner trappa å forme seg...

...og til slutt,
så må jeg bare si at jeg ble mer enn fornøyd :)


Ingen kommentarer: