lørdag 2. november 2013

Prosjekt; garasje

Det har vært mange tanker rundt det å kunne utnytte garasjen best mulig.
Et lager med vinterbrensel var allerede på plass i garasjen,
men jeg ville ha plass til enda ei til vinterlagring der.
Resultatet ble at det ble satt opp standere i det innerste hjørnet av garasjen.
Her panelte jeg veggen med god lufting (pga veden) både nede oppe.
Det gjorde seg med hvitmaling på.
På utsiden av veggen fikk jeg plass til å henge opp forskjellige redskaper.

  
 

Det ble ryddig og greit med et vedlager her. 


Så var det dette med verktøy og sånt da.

Jeg kan jo til tider gå rundt meg selv mange ganger å lete etter det jeg har bruk for.
Så her var det absolutt tid å spare med å lage systemer.

 

Den ene veggen panelte jeg og laget hyller for å samle alt av spiker og skruer her.
På den andre veggen malte jeg platene som hang der,
og fikk en høvelig grei oversikt over verktøyet.
Benken var et sørgelig kapittel.
 Den bestemte jeg meg til slutt for å rive for så å lage en ny.


Jeg hadde tatt vare på noe brukbart rivningsmaterialer.
Etter at benken var rettet opp, brukte jeg bordkledning til selve benkeplate. 


I kassa under benken har jeg samlet opptenningsved.
Den er temmelig overfylt etter at gjesterommet ble restaurert. 
Tenker disse kommer til nytte ;)

På benkeplaten la jeg rester av laminat,
og så kjøpte jeg ferdigmalte lister som siste finish.
Jeg klarte meg ikke helt uten assistanse da lista skulle tilpasses og settes på,
men ellers fiksa jeg alt selv.



Først hadde jeg det ganske så ryddig i garasjen,
men så ble det bare kaos igjen da det skulle jobbes med dreneringa rundt huset.
Et av mine mål neste sesong er å fortsette arbeidet i garasjen.
Det skal nok bli ryddig og greit til slutt. 


Vakkert fargespill på himmelen :)



3 kommentarer:

Sivic sa...

Du er "nevenyttig" som vi sier her borte, må nok innrømme at jeg har ti tommeltotter når det gjelder snekring.
Greit å ha orden både i verktøy og garasje. Det blir nok fint til slutt :)
Ha en fin søndagskveld,klem

x-CAC-x sa...

Så fint naturbilde:):)

Ha en fin kveld videre!

-Sanna- sa...

Jøss, det ble en drømmegarasje!
Du er jo skikkelig snekker, jo!