lørdag 9. november 2013

Brodert juletreduk

 

Med det tredje skal det skje ;)

 

Det gikk både ei og to julefeiringer før jeg ble ferdig med juletreduken.
Det var Linda, min datter, som mente jeg skulle bestille den.
Hun var overbevist om at den skulle bli ferdig til jul.
 
Meeen...denne gangen ei.
 
Første året fikk jeg sydd kantebåndet og brodert kanten rundt.
Andre året fikk jeg brodert halvparten av hovedmotivet,
og tredje året klarte jeg å bli ferdig med hele juletreduken.
 
Jeg er veldig glad i di norske nissene :)
De har på en måte et mer personlig preg.
 
 
Broderiet var faktisk ganske så stort.
Hele 135cm i diameter.
 

 
Nissene holder på med de siste forberedelsene før jul.
 


 
Se så koselige de er :)
 
 
Men hva er det min datter med sine unge øyne oppdager????
Slurv???

 
Så Linda....hokkus pokkus...
og der var det fiksa..
 
Må innrømme at det blir ekstra stas å pynte juletreet i år :)
Jeg har gått til innkjøp av både antisklimatte og ny juletrefot også.
 
 
 
 


1 kommentar:

Sivic sa...

Nydelig juletreduk!!
Herlig nissemotiv :)
Og de unge får med seg det meste, godt du hadde mer tråd så den ble perfekt :)
Klem