onsdag 12. juni 2013

Trapp ned til fjæra


Nå bare må jeg blogge om trappa ned til fjæra :)

Dette er de 2 siste trinnene helt nede i fjæra.
Da vi flyttet hit var det laget en platting med støpte heller i hagen.
Plattingen ble fjernet, men hellene tok vi vare på.

Bare en liten del av det som ble ryddet i fjor.
I fjor ble det ryddet og brent haugevis av kvister og rask fra hele skråningen og fjæra.
.


Hellene kom godt til nytte da jeg startet arbeidet med å lage trapp i den bratte skråningen.
Virkelig tungt arbeid var det.
Måtte grave ut trinnene i massiv leire.
Steinhellene var heller ikke så lette å frakte dit jeg ville ha de.
Særlig ikke de største som jeg måtte trille for å flyttet dem.


Flere dager har jeg brukt på arbeidet.
To trinn en dag, og kanskje tre trinn en annen dag.
Til slutt kom jeg altså helt ned.
Hele 16 tinn ble det, men dette er likevel bare begynnelsen på arbeidet.

Du verden det var godt når jeg kunne hente ei pute og bare sitte å nyte tilværelsen.



Jeg bare elsker lyden av bekken som har utløp nede i bukta.



Balsam for sjela 


Trappa sett ovenfra.
Trappa vil etterhvert gro helt inn i naturen.

Tenk endelig å kunne bruke og nyte denne delen av tomta :)

Linda kutter hekk for 2 år siden
Tomta var så å si innrammet med høye syrinbusker da vi flyttet hit.
Først da vi fikk fjernet disse forsto vi virkelig hvor nydelig utsikt det var her.


Deler av utsikten som  kan nytes fra verandaen.


Ingen kommentarer: