onsdag 29. februar 2012

Huskeliste

Jeg er opptatt av å kunne løse oppgaver
som er krydret med en smule stress på en enkel, grei og koselig måte.

Vi reiser en del mellom hjemmet vårt og hytta,
og det er hver gang de samme oppgavene og tingene vi må huske på.
Noe skal tas med og noe skal kontrolleres før avreise.

Under prosessen med å utvikle listen,
 gikk det opp for meg hvorfor menn og kvinner tenker og pakker såpass ulikt.
(antakelig et kjent fenomen for mange).

Mannfolka er ferdig når de har tatt med seg barbersaker, to skjorter og ei bukse,
men her er beviset på at det faktisk er flere ting å tenke på :)


Denne gangen har jeg laget ei "huskeliste før avreise".
Jeg kopierer flere av gangen, så de er beregnet til å brukes.
Kryss eller strek ut de oppgavene som er fullført.


Motivet har jeg hentet fra nettet.

Klart det må være litt pynt på også :)).


Nederst har jeg satt en hyggelig kommentar for å minne oss på  om å stresse ned.

Nå har jeg laget en liste som skal henge på hytta også.
Den ble både lengre og noe annerledes.
Måtte jo da beregne at andre i familien også benytter hytta utenom oss :)

Til slutt må jeg innrømme at lista allerede er blitt noe lengre.

Ut på tur, aldri sur :))

3 kommentarer:

Nina sa...

Sånne lister er lure, da slipper man å bli sur fordi at noe er glemt :)

Sviger har en liste for hytta i lofoten. Ei liste for hva man skal gjøre når man kommer dit. For eks åpne opp for vann, ventiler osv som skal sjekkes. Når de reiser hjem igjen, så har de ei egen sjekke/gjøreliste som må gjennomføres før avreise.
Veldig lurt, siden man da slipper å spekulere på om alt ble gjort eller ikke. Ekstra viktig siden de selv bor i trøndelag og det er ikke bare bare å ta seg en svipptur dit :)

tankespinn86 sa...

Lista e genialt :) Kjækt å ha ei liste på hytta også. Da e d lættar å hold ordn på ka som må gjøres før man drar. Åsså har du funnet så fin pynt.. D blei veldig fint :)

Sivic sa...

Kjempelurt med liste!!
Da er det lettere å huske alt, og det er lettere å slappe av når en vet at alt er gjort : )
Ha ei fin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...