mandag 12. desember 2011

Brodert juleløper

Helt overraskende fikk jeg spørsmål fra min datter;
"mamma, hvordan syr jeg sånne sting du veit?"

Da hadde hun funnet interessen for å brodere,
og jeg kom på at jeg hadde et broderi liggende som jeg så vidt var begynt å sy på.


Da jeg fant det, viste det seg imidlertid at ikke hadde sydd et eneste sting på det ;)

Jeg kan ikke huske hvor lenge siden eller hvor jeg kjøpte det,
men jeg hadde nok en mening om at det måtte bli fint til slutt.

Den samme oppfatningen hadde jeg heldigvis da jeg fant det fram på nytt igjen.


Jeg er ikke sikker, men jeg tror det kalles for stolpesting det duken er sydd med.
Det var første gang jeg prøvde meg på slike sting,
så resultatet er nok ikke 100%.
Likevel; så lenge jeg syns det er bra nok, så er det vel det :)


Sølvtrådene som er brukt på klokka var ikke enkele å brodere med,
men de ga duken en ekstra liten piff.
.....og er det jul, så er det jul.


1 kommentar:

Berit sa...

Så nydelig en juleduk! Du er virkelig flink til å brodere!
Ha en fin adventstid:)
Klem, Berit