fredag 2. september 2011

Marsipankake

Så var det vår yngste sønn`s tur til å feire bursdag.
Hele 24 år er han blitt. 
 Det er da jeg forstår at årene går,
men uansett; hvert år og tidsfase i livet har da sine gleder :))

Marsipankaker har jeg laget i mange år. 
Mer eller mindre heldig med pyntingen, men de har alltid vært like gode.

Mitt problem er at jeg ganske så fort glemmer hvordan resultatene blir.
Da er det greit å bruke bloggen som et slags arkiv ;)

Dette er første gangen jeg bruker blå konditorfarge til dekorasjonen.
Jeg vet at det finnes en slags pasta som også kan brukes til farging
 og som antakelig gir bedre resultater,
men jeg vet ikke hvor man kan få kjøpt sånt :o/

Er det noen som vet det, så tar jeg gjerne imot tips.


Her har jeg brukt sølvkuler til pynt.
Disse har en tendens til å bli veldig harde,
og er man uheldig risikerer man å miste tenner.

Nå har jeg sett reklame for myke sølv og gullkuler.
Av hensyn til gjestene i alle fall, bør jeg nok prøve å skaffe slike.
Denne gangen tar jeg sjansen på at tennene til alle holder :))




Ingen kommentarer: