torsdag 31. mars 2011

Vår i lime ;)

Etter en lang og kald vinter som ennå ikke er over,
fikk jeg lyst til å ønske våren velkommen med litt farge i stua. 
 Etter jula med alt det røde,
fikk vi en periode som var litt fargeløs i hjemmet vårt.
 
Jeg gikk for lime denne gangen.

Vegglampa fikk nytt stearinlys, i lime selvfølgelig.

Den gamle symaskinen ble pyntet,

og jeg kjøpte to nye løpere av "Black Design's produkter". 
En til salongbordet, og en til spisestu bordet.
Putene hadde jeg fra før av,....

...men de ble fornyet med farget bånd i skøytestykkene
mellom de to ulike stofftypene. 
Dette ga en fin helhet i hele stua som jeg ble fornøyd med.

Båndene på putene skifter jeg alt etter som hvilke
andre farger jeg ellers måtte ønske i stua.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er morosmt å gjøre forandringer i hjemmet. Det frisker virkelig opp med litt farge. Jeg likte spesielt godt måten du har dekorert putene på. Me like :)

Anonym sa...

Å så friskt og flott det ble , elsker den fine grønne fargen:)

Her er en forklaring på vintage-stil:
Vintage er det samme som gammeldags..
Du kan bruke gamle ting som blonder, stoffer, knapper, blomster eller du kan bearbeide dem så de ser gamle ut.
Fargetoner mye brunt, men også rødt, grønt, blått og lilla i lysepasteller.
Det er mange teknikker som kan brukes for å få ting til å se gammelt ut. Du kan rive/ rufse i kantene og bruk distress for å sverte kanter, jeg bruker 2 farger for mere dybde.
Blonder, bånd. perler, sløyfer og blomster er veldig mye brukt. Bruk av gamle boksider og noteark gir et gammeldags og fint uttrykk:)
Håper at dette hjelper deg :)
Klem Lill