torsdag 3. mars 2011

...å lage film

Jeg fikk lyst til å legge ut en liten film jeg har laget av fotografier. 
Kjempemorsomt å holde på med:)
Har brukt windows movie maker for å få det til.

Du kan; 

 velge ulike overganger
zome, utvide eller bruke mange andre effekter
vise bildene langsommere eller hurtigere
overgangene kan også justeres på lengden
legge tekst før, etter eller på bildene
og legge til tale eller musikk

Så langt har jeg bare brukt musikk.  Utenom denne prøvesnutten jobber jeg med 2 lengre prosjekter.  Disse blir for store og private for at de vil falle i interesse på en blogg som denne. 

Det er bare å prøve;
da tenker jeg det er flere som opplever hvor morsomt det både er å jobbe med filmen, og ikke minst å vise den frem.




Artig måte å vise bilder på ;)
Høretelefoner anbefales for å få max lydeffekt.
Jeg viser filmene på tv med lydkabel, det er en opplevelse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er veldig morsomt å få bildene presantert på denne måten :) Du er flink til å redigere å få ting til å passe sammen(bilder og musikk). Gleder meg virkelig til å få se storprosjektene dine når de er ferdige.

Flott video :)

aina sa...

Det er ennå noen detaljer som skal "ramle på plass", men det blir garantert noe veldig bra :))